ÖĞRETİM TASARIMI
Öğretim Teknolojileri Kavramları ve Aralarındaki İlişkiler
Öğretim teknolojisi, kurumsal, tasarlanmış, müfredatlandırılmış ortamlardaki "istendik öğrenme"nin geliştirilmesi için kullanılabilecek süreç ve araçların çözümlenmesini, tasarlanmasını, geliştirilmesini, uygulanmasını ve değerlendirilmesini inceleyen bilim dalıdır.[1]
Öğretim teknolojilerini bilgi ve beceri bakımından 3 başlık altında toplayabiliriz.
Bunlar:
1-Öğretim sistemleri geliştirme modelleri
2-Öğrenme yaklaşımları
3-Teknolojiler [3]
1-Öğretim sistemleri geliştirme modeli
ADDIE tasarım modeli
1990’lı yıllardan sonra öğretim tasarımı çekirdek modele göre; tüm modellerdeki ayrıntılı işlemleri özetleyici nitelikte olan temel beş aşamada ifade edilmiştir. Bu aşamalar; analiz, tasarım, geliştirme, uygulama ve değerlendirme aşamalarıdır. Bizim ele alacağımız model olan ADDIE modeli ise; bu temel beş aşamayı içeriğinde barındırdığı ve öğretimin genel tanımlarından yola çıktığı için çekirdeksel öğretim tasarımı modellerlnden biridir. ADDIE modelinin aşamaları; [2]
♦ Analiz ( Analysis )
♦ Tasarım ( Design )
♦ Geliştirme ( Development )
♦ Uygulama ( Implementation )
♦ Değerlendirme ( Evaluation )
2-Öğrenme yaklaşımları
- Davranışçı yaklaşım
- Bilişsel yaklaşım
- Yapılandırıcı yaklaşım [3]
3-Teknolojiler
İkiye ayrılır:
1-Araçlar
İnternet, televizyon, ses kasetleri, mikrobilgisayarlar, mobil cihazlar vs.
İnternet, televizyon, ses kasetleri, mikrobilgisayarlar, mobil cihazlar vs.
2-Öğretim stratejileri [3]
KAYNAK
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder