ÖĞRENME STİLLERİ
Öğrenmek ve öğretmek için bir çok yol vardır. Herkes aynı şekilde öğrenmez. Herkese uyan bir öğrenme stili yoktur. Herkesin en iyi yolu bulup o yolu açmalı ve orada ilerlemeyi kolaylaştırmalı. [1]
İnsanoğlu ilgi duyduğu alanlardaki konuları çok daha çabuk kavrar ve öğrenir.
Bu neden le, ilgi alalarında araştırma yapmak, yeni bir şeyler öğrenmek, kişinin öğrenme becerilerini geliştirir. Bu yolla geliştirilen öğrenme becerileri kullanılarak, ilgi alanına girmeyen ama zorunlu olarak öğrenilmesi gereken konular da daha etkin biçimde öğrenilebilir.
Öğrenme stili; doğuştan var olan karakteristik özelliklerimizdir. Yaşamımızın her anında, her boyutunda davranışlarımızı etkiler. Yürürken , oynarken konuşurken, yazarken, otururken, yatarken yaşamın her anında ve boyutunda bireyin davranışlarını etkiler. [2]
Dört tür öğrenme çeşidi vardır:
Bilişsel, Duyuşsal, Fiziksel, Sosyal
Çoğunlukla biri ağırlıklı olmak üzere her dört öğrenme stiline de sahip olabiliriz.[4]
BİLİŞSEL ÖZELLİKLER
Öğrenen hakkında belkide en kolay elde edebilecek ve en sık kullanılan bilgi türü akademik kayıtlardır. [3]
- Genellikle düzenli ve titizdirler.
Karışıklık ve dağınıklıktan rahatsız olurlar.
- Araç gereçlerin yeri bellidir ve
bunların yeri değiştirilmez.
- Çantaları, dolapları her zaman
düzenlidir.
- Dağınık ortamlarda çalışamazlar.
- Yazmayı sevmeseler de
defterlerini temiz ve itinalı kullanırlar.
- Düz anlatım dediğimiz öğretim
yönteminden yeterince yararlanamazlar.
- Öğrendiklerini gözlerinin önüne getirerek hatırlamaya çalışırlar. [4]
DUYUŞSAL ÖZELLİKLER
- Diğer gruplardakilere göre daha konuşkandırlar.
- Oyunlarını kendi başlarına oynuyor bile olsalar, sanki yanlarında birileri varmış gibi konuşarak oynarlar.
- Yaşlarına göre daha kapsamlı
cümleler kurarlar, kelime dağarcıkları geniştir.
- Konuşmalarında bir ahenk ve
melodi vardır.
- Bir şey düşünürken kulak hizasına
doğru bakarlar. [4]
FİZİKSEL ÖZELLİKLER
- Bebekliklerinden itibaren sürekli hareket isterler.
- Dokunmayı ve dokunulmayı severler.
- Düşme, itme, çekme, çarpışma son derece doğal davranışlarıdır.
- Temiz kıyafetlerle evden çıkarlar, döndüklerinde gömlekleri sökülmüş, pantolon ve etekleri yırtılmış, düğmeleri kopmuş, dizleri sıyrılmış, üstleri toz-toprak içinde geri dönerler.
- Görseller görüntü belleği, işitseller ses belleği, kinestetikler kas belleği kullanırlar.
- Eşyalarının karışık olmasından hiç rahatsız olmazlar.
- Tertipli olmak için çaba göstermezler. [4]
SOSYAL ÖZELLİKLER
Sosyal(gözlem yoluyla) öğrenme kuramı bilişsel öğrenme kuramı ile analitik davranışçı kuramın birleştirilerek ortaya konulan bir çeşit orta yol kuramıdır.
Bazı öğrenciler başkalarıyla sosyal etkileşim halindeyken daha iyi öğrenirler. Grupla çalışma, ortak projeler geliştirme bu öğrencilere uygun öğrenme stilleridir. [5]
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder